Als je gaat nadenken over de content (de info en teksten) op je website dan moet je een paar dingen in je achterhoofd houden. Volgende zaken zijn erg belangrijk: het gedrag en de interesses van je doelgroep en ook de zoekwoorden die ze online gebruiken. In dit artikel kom je meer te weten over vindbaarheid, content en relevantie.
Zoekwoorden en vindbaarheid
Meten is weten. Zoekwoorden zijn van essentieel belang voor de vindbaarheid van je website. Hoe je deze bepaalt? Dat doe je in de eerste plaats met een grondig zoekwoordonderzoek. Hiervoor bestaan speciale tools. Laat relevante zoekwoorden consequent terugkomen op de betreffende pagina’s. Een zoekwoordonderzoek past in een doordachte SEO-strategie. Het doel is om beter gevonden te worden op de zoektermen die jouw klanten in Google gebruiken. Vergeet hier ook geen synoniemen van zoekwoorden. Voor het opzetten, het beheer en de vindbaarheid van je website kan je terecht bij een web agency.
Waardevolle content doet lezen
De tijd dat je website enkel een visitekaartje was is voorbij. Je website moet aansluiten op de wensen van je bezoekers en je potentiële klanten. Mensen willen op jouw website een antwoord vinden op hun vragen. Onderzoek daarom wat er leeft bij je doelgroep. Schrijf je regelmatig interessante blogs en informatie op je website met professionele bevindingen, tips en meer? Dan is er grote kans dat mensen jouw website als waardevolle informatiebron gaan beschouwen. Probeer echt unieke content te brengen die je niet vindt op andere websites. Ze zullen jouw website gaan zien als een vooraanstaande informatiebron, ze weten immers dat ze op jouw website degelijke informatie zullen vinden. Op deze manier straal je autoriteit uit. Met wat geluk schrijven ze zich ook in op je nieuwsbrief. Als je ook hier content levert die aansluit bij de interesses van je doelgroep, blijf jij top of mind in jouw branche en creëer je vertrouwen.
Dynamische content doet terugkeren
‘Veranderende content’ creëren is een uitdaging en kan best tijdrovend zijn. Blogs bijvoorbeeld, nemen wel wat tijd in beslag. Je wil actueel zijn en je wil inspelen op de interesses van je doelgroep. Geen saaie tips of interessante bedrijfsweetjes, maar informatie waar ze ook echt iets aan hebben in het dagdagelijkse leven of op professioneel vlak. Gelukkige leveren de inspanningen die je in een blog steekt ook echt wel wat op, mits je het goed aanpakt. Hou je aan een planning, zodat je op geregelde tijdstippen nieuwe onderwerpen aanhaalt op je blog en je lezers betrokken blijven. Nieuwe onderwerpen kunnen zijn: oplossingen voor problemen waarmee je doelgroep te maken heeft, relevante trends voor je doelgroep. Maak gebruik van filmpjes en foto’s om je blog levendiger te maken.
Na het lezen van dit artikel besef je waarschijnlijk wel hoe belangrijk goede content is. Heb je zelf geen tijd of heb je niet voldoende ervaring hiermee? Ga dan op zoek naar een professional die je kan helpen bij je digitale strategie en contentmanagement.